Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Digitala tjänster och blanketter
  • E-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Tillgänglighet

Tillgänglighetsredogörelse för e-tjänster och blanketter

Helsingborgs stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

  • Det finns PDF-blanketter på webbplatsen som inte är tillgänglighetsanpassade och därför är svåra att läsa med skärmläsare.
  • Det finns bilder som saknar en alternativ text. Det innebär att den som använder ett skärmläsningsverktyg går miste om viss information.

En del brister kan vi inte själva påverka då vi använder en e-tjänstplattforn från Sokigo AB, se vidare under punkten nedan.

Hur vi har testat webbplatsen

Sokigo har valt att tillämpa standarden WCAG 2.1 AA och EN301549 vid framtagandet av ny funktionalitet och e-tjänster i Abou.

Följande avsteg från standarden EN301549 finns i nuvarande version av Abou.

  • Det finns dokument i PDF-format är inte tillgänglighetsanpassade.
  • Kartor är inte anpassade för skärmläsning eller tangentbordsnavigering.
  • Rullgardinslistor med sök fungerar inte för skärmläsning.
  • Felmeddelanden som avser grupper med radioknappar eller kryssrutor är inte korrekt kopplade.
  •  Om det finns tabeller i e-tjänsterna kan de misstolkas av vissa skärmläsare.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Meddela oss genom att använda den här e-tjänsten.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.

Helsingborg
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se